Reistips

23 mei Waunfawr

We volgen het wandelpad en worden verrast door het spectaculaire uitzicht en het mooie landschap. We volgen een verharde weg, die uiteindelijk bij een boerderij uitkomt. Een paar boeren zijn bezig om de schapen bijeen te drijven.

25 mei Beaumaris en Holyhead

Eigenlijk stond vandaag Mount Snowdon op het programma maar we besluiten, gezien de weersvooruitzichten, vandaag naar een kasteel te gaan: Beaumaris. Dit kasteel ligt op het eiland Anglesey, dat te bereiken is via een brug.

26 mei Castle Conwy en Bodnant

De weersvoorspelling is niet al te denderend en inderdaad regent het vanochtend een beetje. Vandaag weer geen Mount Snowdon, ook vanwege de harde wind die wordt verwacht. Als alternatief rijden we naar de stad Conwy om Castle Conwy te bezoeken.

27 mei Dolbadarn Slate Museum

Omdat morgen Mount Snowdon op het programma staat, besluiten we om het vandaag wat rustiger aan te doen. Net achter de bergen liggen de ruïnes van kasteel Dolbadarn. Het wordt al eeuwen niet meer bewoond.

28 mei Mount Snowdon

Vandaag staat Mount Snowdon op het programma, de hoogste berg van Wales. Deze meer 1085 meter. Aan de voet ben je op 122 meter boven zeeniveau dus dat betekent 963 meter klimmen. Het pad is ongeveer acht kilometer lang en is wisselend goed te belopen maar sommige stukken zijn pittig.

29 mei Watkin Path

Gisteren zagen we op de wandelkaart een reeks watervallen, welke te bereiken zijn via het Watkin Path. Dit wandelpad, naar de top van Mount Snowdon, is het oudste wandelpad en werd in 1892 door Sir Edward Watkin geopend.

30 mei Waunfawr

Vandaag vertrekken we uit Waunfawr en rijden naar onze volgende bestemming: Pant Y Crug. Ik heb de naam niet verzonnen. Het lijkt wel op de reclame uit de zeventiger jaren voor Panty P. Nadat we getankt hebben, rijden we via een toeristische route naar onze bestemming.

31 mei Devil's bridge

Vandaag staat de Devil’s bridge op het programma. De weersvooruitzichten zijn niet echt denderend, gelukkig hebben we onze regenkleding mee. Het is niet ver rijden en als we aankomen zit alles nog dicht.